Aanbevolen : Tweedehands auto onderdelen - Wij kopen auto’s
All Categories
Featured
Table of Contents
De citroen mehari styled by Courrèges is de vrucht van de samenwerking tussen twee visionaire en iconische Franse Merken: Citroën en het Modehuis Courrèges. Ongeveer 50 jaar na de lancering van de Méhari in 1968 werd de E-MEHARI in december 2015 onthuld. Deze 100% elektrische 4-zits cabriolet is een echte vrije vogel die zorgt voor fun en moderniteit. Het is een perfecte weerspiegeling van de waarden van Citroën: creativiteit, vrijheid en optimisme.
Tegelijkertijd brengen het Modehuis Courrèges en zijn creaties met een jongen en vrije geest een omwenteling teweeg in de modewereld... Twee creatieve werelden die sinds mensenheugenis nauw verwant zijn en mekaar aanvullen. Vandaag snijden ze samen een nieuw hoofdstuk aan. En dit hoofdstuk is de concept-car Citroën E-MEHARI "styled by Courrèges". Concurrent Renault bracht als tegenhanger de Renault Rodeo op de markt, gebaseerd op een Renault 4. Die werd echter niet veel buiten Frankrijk geëxporteerd. In 1970 werd de Méhari naar de Verenigde Staten geëxporteerd.Maar toen begonnen de voorbereidingen. Ik heb lijsten en schema s geproduceerd met wat er moest gebeuren aan de auto, wat ons reisplan zou zijn en boodschappenlijsten voor onszelf en de auto. Een pre-meeting in het verre Oosten in oktober gaf antwoord op veel vragen maar maakte de to-do-list ook langer.
Daarom was de door de organisatie geregelde slipcursus in december ook zo goed! Zeker weten! In drie oefeningen vertrouwen in de auto, goede tips over hoe de bochten aan te snijden, maar vooral ook vertrouwen in je eigen kunnen. Daarna begon de reis echt te leven en zijn we begonnen Phoenix onder handen te nemen.
Het plaatwerk rond de motor was al verwijderd en konden we aan het isoleren van de binnenspatborden beginnen. Dat kostte veel tijd. Nee joh, dat viel best mee, had het er in een middag op zitten. Lekker met de verfbrander de bitumen warm stoken en in de vorm modelleren. Die rubber binnenspatlappen die je tussen binnenspatborden en chassis hebt gemaakt waren trouwens een briljant idee (citroen 2cv mehari).
Er zit daar bij een Aca veel meer ruimte dan bij een Eend en je wilt de motorwarmte zoveel mogelijk bij de motor houden. Dat in combinatie met twee carterplaten, een onder de bak en een onder het blok. citroen mehari de segunda mano. Bij de eerste testrit in januari bleek dat de motorolie met 150 graden veel te warm werd bij een Nederlandse buitentemperatuur van 8 graden.
Toen hadden we er al een paar weken klussen op zitten. citroen e mehari review. Jij hebt in de kerstvakantie zelfs twee weken nonstop aan Phoenix gewerkt! Dat was inderdaad een beetje veel, maar we hebben met z n vieren tegelijkertijd de groene 2CV6 van Amsterdams zusterteam Zelenyy aangepakt. Misschien hadden we eerder moeten beginnen.
Alle gaten in het schutbord waren afgedicht, olietemperatuurmeter met voeler op de carterplug, thermometer voor binnen- en buitentemperatuur, cabine-afscheiding halverwege de laadruimte gemonteerd. Met binnenruitje! En alles, maar dan ook echt alles hebben we binnen in de auto geïsoleerd. citroen mehari 1975. Met ondervloerfolie tegen de grote plaatoppervlakten en met isolatiematten in de loze ruimten.
Het voelde als een mini-cruise met bijna-captain s-table. Na van de boot geduwd door gele hesjes wegens vermoedelijk condens in de tank en een kort bezoek aan het centrum van Helsinki, voegen we ons bij de overige equipes in Siuntio, 50 km ten westen van Helsinki. De Raid Dag 1 Het officiële begin van de Raid is omineus met een lege accu voor team Zelenny en we vervangen de dynamo en de spanningsregelaar van de Eend voor leenexemplaren.
Minus 15 graden is een goede kennismaking met rijden in de kou: de zijramen bevriezen aan de binnenkant. Snelwegen in Finland hebben een snelheidsbeperking van 80 of 100 die nog wat onwennig voelt en de vele camera s dreigen met vakantiekiekjes. Het bezoek aan het Mechanische Muziek Museum in Varkaus, het gekste museum ter wereld, is een welkome afwisseling.
Daar blijkt het Duitse bier veranderd in slush-puppy. We worden voorbereid op het binnenrijden van rendier territorium doormiddel van een lezing over de gedachtengang van het rendier. Die zijn namelijk lui zo leren wij. Dag 2 Na de eerste overnachting met sauna aan huis ontwaken we bij min 20. De aanslinger-challenge lukt niet bij Phoenix, wel bij de Eend - nouvel citroen mehari prix.
Wij binden de slee achter de Aca en hebben enorme lol! Met het binnenrijden van Fins lapland wordt het landschap met elke bocht die we nemen witter en indrukwekkender. We komen een heuse fietser tegen onderweg, drinken koffie in een bloemenwinkel en lunchen in een curieus eethuisje waar we de bestelling via een telefonische tolk doorgeven aan de slechts Fins sprekende dame.
Dag 3 Een uur na Posio steken we de poolcirkel over (citroen mehari wikipedia). Daar worden we ritueel onthaald met flink riekende, maar best smakelijke surströmming waarna we verder noordwaarts rijden, onverhoopte elektrische problemen tegemoet. De terug gemonteerde originele dynamo van de Eend laadt de accu niet bij. Na de lunch wisselen Eend en Aca van accu in het snel donker wordend Pyhä nationaal park.
Via het zijraam kan die nog net van de motorkap worden gegrist waarna de bijrijder tot thuis een beperkt uitzicht door de voorruit heeft. Na bijna km rijden, km varen, negen grensovergangen en drie tijdszones zijn we vol verhalen, ervaringen en herinneringen, weer heelhuids thuis. druk, tegemoetkomende vrachtwagens verblinden met veel licht en wolken stuifsneeuw.
De opgetrommelde cavalerie en een kettingtakel bieden uitkomst. Dag 4 De grensovergang naar Rusland duurt slechts tweeënhalf uur. Per auto moeten twee formulieren in duplo correct ingevuld worden. Niet goed? Dan weer opnieuw invullen. De beambten zijn behulpzaam, terwijl wij met pen en papier menselijke kopieermachines spelen. De Aca heeft startproblemen op zijn nog lege, terug gewisselde, eigen accu maar mag tegen de regels in al die tijd stationair draaien.
Als de heren een foto mogen maken, laten ze ons glimlachend de slagboom passeren. De weg onder ons is in de zomer onverhard. Dat verklaart het rallyegevoel op deze be-ijsde achtbaan, waarop we proberen de ergste potholes te ontwijken, zodat we maar ėėn kromme velg te betreuren hebben - prix citroen mehari electrique. We vinden ons hotel met behulp van een opgeduikelde Russische local die vijf Eenden met zijn Lada Niva door de stad gidst, precies op tijd voor het half 8-journaal waarin onze intocht in Murmansk een item is.
Pas in Noorwegen slaat hij weer aan. We schijnen te boffen, een week eerder was het hier -34. Terwijl we langs de Barentszzee rijden, gaat de zon in de mist sprookjesachtig onder. In het donker passeren we bijna ongemerkt de grens met Finland weer, waar in Kaamanen de rendierstoofpot op ons wacht.
We jagen ze vakkundig van de weg voor onze volgers. In Pokka, de koudste plaats van Finland, is het vandaag met -15 relatief warm. Bij ons bezoek aan het ijshotel bij Kittilä worden we geïnterviewd voor de lokale krant. In colonne rijden we met de drie auto s van Duckservice ongemerkt bij Rovaniemi de poolcirkel weer over, waar sommigen die avond de Kerstman nog bezoeken - citroen e mehari review.
Dag 8 Aan het begin van de laatste Raiddag ontdekken we een vergeten, geknapte fles Duitse glühwein in de Aca. Bij Kota husky farm wacht Mina ons op. Zij en Laudy bezorgen ons een onvergetelijke ervaring als we eigenhandig een huskyslee met zes honden mogen besturen. Team Ducks of Hazards maakt de lange middagrit aantrekkelijk door bij vertrek al van de weg te raken.
Na het nemen van talrijke groepsfoto s vertrekt iedereen op eigen wijze huiswaarts (citroen 2cv). De zon breekt door, de lucht wordt voor het eerst blauw. De wegen zijn ijspistes, maar na twee weken sturen over gladde wegen deert ons dat niet, onze rijstijl is inmiddels als vanzelfsprekend aangepast aan omstandigheden die in Nederland code donker paars zouden opleveren.
Drukker is relatief, want het is hier nergens zo druk als thuis. We zijn gewend geraakt aan de lege wegen met af en toe een tegenligger of overstekend rendier. In Turku voelt het waterkoud als we wachten op de veerboot die ons naar Zweden brengt. Waar we nog met bevroren auto s het dek op reden, zijn ze de volgende ochtend volledig ijsvrij en des te viezer.
De volgende dag vangt de terugreis naar huis echt aan. De E4 strekt zich schijnbaar eindeloos uit naar het zuidwesten - citroen mehari nuevo. Auto s veranderen langs het immense meer de Vättern in zoutvaatjes: er wordt veel gestrooid. Een grote file zorgt voor enig omrijden, maar nipt halen we de veerboot van Helsingborg naar Helsingør.
Na het ontwaken blijkt er dun laagje sneeuw op de auto s te liggen. citroen mehari new. Wat een vertrouwd beeld! Voor het laatst nuttigen we een ontbijtbuffet. Voorbij Bremen verandert de sneeuw weer in regen en de rechter ruitenwisserarm Terugblikkend J: Het is niet kouder geweest dan 27 graden onder nul. De beslissing om toch op minerale 15W40 te rijden bleek achteraf niet fout.
Heb ook die echt koude dag af en toe puur op motorbehoud in de derde versnelling gereden, je kon merken aan het vermogen en aan de meter dat de motor dat fijner vond - prix citroen mehari. En daarop ook het winterkapje en de carterplaat aanpassen, zelfs met min 5 reden we zonder winterkapje.
De goede isolatie van de motorruimte en cabine-afscheiding hielden ons warm. En de schapenvachtjes op de stoelen, die mis ik nu in Guv. Daarbij moet ik zo n orgelpijp bij je bestellen voor de voorruitontwaseming, doeltreffender dan het origineel! Maar die tweede tas met skikleren laat ik de volgende keer thuis.
Table of Contents
Latest Posts
Auto Opkoper Boxtel
Oude Auto Verkopen En Gratis Voor De Deur Ophalen
Theo E Autohandelaar
More
Latest Posts
Auto Opkoper Boxtel
Oude Auto Verkopen En Gratis Voor De Deur Ophalen
Theo E Autohandelaar